جستجو کردن

قیمت لوله گاز پلی اتیلن در نمایندگی تهران

لوله های گاز پلی اتیلن، در برابر حرارت مقاومت قابل توجهی دارند، به همین علت مورد استقبال صنایع نفت، گاز و پتروشیمی قرار گرفته اند.

مشخصات لوله گاز پلی اتیلن

جالب است بدانید، اولین کاربرد لوله های پلی اتیلن، در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بوده که به منظور توزیع گاز از آن استفاده شده است.

با رشد و توسعه میزان مصرف لوله های گاز پلی اتیلنی، نمونه های قدیمی که از جنس آهن بودند به دلیل مشخصات و مشکلاتی نظیر سنگین بودن، امکان پوسیدگی، مشکلات حمل و نقل و هزینه بالا جایگاه خود را از دست داده اند.

مواد اولیه لوله های پلی اتیلن، HDPE نام دارد که دو نوع داشته و به دلیل ویژگی های مکانیکی مانند استحکام کششی، مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی و قلیایی، الکل ها و غیره در ساخت لوله به کار گرفته می شود.

مواد به کار رفته در لوله ها، خود رنگ و یک دست هستند و هیچ گونه مواد اضافی یا رنگ دانه به آن اضافه نمی شود، به همین علت این لوله ها به رنگ مشکی هستند.

اتصال لوله های پلی اتیلن گازی با جوشکاری به روش جوش الکتروفیوژن انجام می شود، که استحکام بالایی دارند و به هیچ عنوان جدا سازی صورت نمی گیرد.

این محصول در بازار با رنگ مشکی با نوار های زرد قابل مشاهده است، که آن را نسبت به بقیه متمایز می کند.

از دستگاه اکسترودر با کیفیت بالا برای تولید لوله های پلی اتیلن استفاده می شود، تا محصول نهایی با کیفیت مرغوبی عرضه گردد.

لوله گاز

مواد پلی اتیلن موجود در این محصولات باعث شده، تا در برابر اشتعال، فشار های محیطی، شیمیایی، فیزیکی و غیره مقاومت بالایی برخوردار باشند.

لوله های پلی اتیلن گازی یا HDPE که به پلی اتیلن سخت نیز معروف است، کاربرد فراوانی در گاز رسانی، پوشش دهی، کشاورزی، آبرسانی دارد.

با تولید و تقاضای گسترده لوله های پلی اتیلن، نمونه های قدیمی از رده خارج شدند؛ زیرا این محصول با قابلیت انعطاف پذیری بالا، عمر طولانی، وزن سبک، نصب آسان، قابل تعمیر، قیمت به صرفه، مقاوم دربرابر خوردگی، اشعه و غیره برای مصرف کننده مورد استفاده تر است.

انواع لوله گاز خانگی

انواع لوله های گازی خانگی با توجه به نوع پروژه، عموما به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • رو کار
  • تو کار

زمانی که بخواهیم برای مسافت های زیاد مثلا از شهری به شهری دیگر، انتقال گاز را انجام دهیم، از لوله های تو کار استفاده می شود؛ زیرا این محصول مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات ناگهانی، عوامل محیطی و غیره نشان می دهد.

همچنین لازم است بدانید، در صنعت ساختمان سازی برای گاز کشی های خانگی، از لوله های روکار استفاده می شود.

لازم به ذکر است که لوله روکار به نسبت توکار قیمت بالاتر و آسیب پذیری بیشتری دارد و اما لوله توکار مقاوم تر و قیمت پایین تری دارد.

با توجه به استاندارد تولید لوله ها، بهتر است، از لوله ها در مکان مناسب استفاده کنید.

این محصول در ۴ جنس مختلف عبارت اند از؛ جنس فولاد، برنج، مس و پلی اتیلن تولید می شود که با دقت به کاربرد لوله، محل پروژه و نوع آن به کار گرفته می شود.

لوله های گازی گالوانیزه از مقاومت بسیار بالایی نسبت به لوله های برنجی و مسی برخوردارند، به همین علت است که در بسیاری از مواقع برای انتقال گاز از این نمونه ها استفاده می گردد.

لوله های گازی از جنس فولاد یا آهن را با روش حرارتی، در مخزن مذاب روی فرو می برند تا پوشش محافظ  بر روی آن ایجاد کنند، که به این لوله ها گالوانیزه نیز گفته می شود و اغلب در مصارف  گاز خانگی به خوبی مشاهده می شود.

محصول نام برده از جنس فولاد را در پروژه های رطوبتی، به دلیل انعطاف بالا و مقاومت زیاد در برابر زنگ زدگی استفاده می کنند.

لوله های برنجی را بیشتر در شیرآلات و اتصالات ساختمانی مشاهده می کنیم، از طرفی، محصول پلی اتیلن نیز بیشتر در گاز رسانی استفاده می گردد.

برای انتخاب درست لوله های گازی باید به دو عامل مهم که، بررسی فشار گاز داخلی و قطر این محصول است اشاره کرد.

در پروژه هایی که مسافت زیاد پالایشگاه به پالایشگاه و غیره طی می شود، اگر لوله قابلیت انتقال را با فشار کافی نداشته باشد به مشکل خواهیم خورد.

این محصول نیز مانند هر محصول دیگری، دارای مشکلات و معایب است که با چک شدن مداوم رفع می شود اما مشکلاتی چون نشت گاز، زنگ زدگی، اتصال اشتباه، آسیب دیدگی به همراه دارد.

فروش لوله گاز در اصفهان

لوله، پر کاربرد ترین محصول ساختمانی است که در کشاورزی و صنایع دیگر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ از این رو فروش لوله گاز در اصفهان و سایر شهر های بزرگ، به وفور مشاهده می شود.

امروزه این محصول با مدل های مختلف و جنس های متنوع در بازار عرضه می گردد، که مصرف کننده می تواند با دقت لازم به محیط استفاده و کاربرد آن ها، نیاز خود را بر آورده کند.

برای آشنایی بهتر لوله گاز، بهترین گزینه این است که عواملی چون؛ سایز لوله، ضخامت، جنس و آلیاژ، تست شده و صنعتی، درز دار و مانیسمان دقت کنید، زیرا در قیمت خرید محصول تاثیر به سزایی دارد.

لوله گاز های رو کار و توکار بنا به سایز و ضخامت قیمت متفاوتی دارند، اما لوله های تو کار از قیمت پایین تری برخوردار هستند.

برند تولید کننده و کشور سازنده این محصولات در تعیین نرخ محصول دخیل هستند.

این محصولات با برند های مختلف داخلی و خارجی تولید می شوند که، اغلب نمونه های ایرانی استاندارد های لازم را در تولیدات خود رعایت کرده و سپس به بازار عرضه می شوند.

نرخ لوله های گاز رسانی یا اطفا حریق به دلیل نوسانات ارز، به طور روزانه تعیین می شود که این مورد عامل اصلی تاثیر گذار بر قیمت مواد اولیه، ورق فولاد خام و هزینه تولیدات است؛ به همین علت می توانید جهت استعلام روزانه قیمت ها اقدام کنید.

امروزه شما می توانید با مراجعه به بسیاری از فروشگاه های معتبر که سابقه فروش حضوری این محصولات را دارند با توجه به کاربرد و بودجه خرید خود را انجام دهید.

در صورت تمایل می توانید به صورت غیر حضوری، از کارشناسان، با مشاوره اطلاعات  لازم را دریافت کنید تا خریدی آسان را تجربه کنید.

نا گفته نماند می توانید در وب سایت ما، خرید هوشمندانه ای را تجربه کنید زیرا؛ هیچ محدودیتی در خرید وجود ندارد، در صورت تمایل به خرید گسترده می توانید از مزایای خوبی بهره مند شوید.

تماس با ما