جستجو کردن

قیمت خرید لوله گاز توکار سپاهان

کارخانه سپاهان جزو تولید کنندگان لوله های گاز در ایران است که لوله های توکار و روکار با کیفیتی را تولید می کند.

راهنمای انتخاب لوله گاز

لوله‌ های گازی از مواد پلی اتیلن و فولاد ساخته شده اند که از مقاومت بالایی برخوردارند؛ به همین علت برای انتقال گاز طبیعی در ساختمان استفاده می‌ شوند، در این مقاله می‌ خواهیم راهنمایی‌ های لازم را، در جهت انتخاب لوله گاز مناسب به شما ارائه دهیم.

در ابتدا برای انتخاب لوله گاز مناسب برای لوله کشی و گازرسانی در ساختمان‌ ها باید به نکات مهمی که در این مقاله ذکر می‌ شود، دقت کنید.

  • جنس لوله گاز

لوله گازی مناسب باید از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده باشد تا به آسانی دچار پوسیدگی و شکستگی نشود؛ همچنین برای ساخت این لوله باید از مواد اولیه با کیفیت استفاده شود تا لوله ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

  • ضخامت و قطر (داخلی و خارجی)

لوله‌ های گازی در ابعاد و اندازه، قطر و ضخامت مختلفی تولید می‌ شوند، که با توجه به مکان یا حوزه‌ ای که گازرسانی انجام می‌ شود، انتخاب و استفاده می شوند؛ برای مثال، لوله‌ ای که گازرسانی یک ساختمان را بر عهده دارد، نسبت به لوله‌ ای که گاز رسانی یک کارخانه را بر عهده دارد، از نظر قطر و ضخامت با یکدیگر کاملا متفاوت هستند.

لوله گاز

  • فشار داخلی

این لوله ها در سایز های مختلفی تولید می‌ شوند، که هر یک از آنها فشار معینی را تحمل می‌ کنند؛ همانطور که در قسمت بالا گفته شده است این لوله ها از جنس فولاد و پلی اتیلن ساخته شده اند؛ از این رو لوله‌ های گازی پلی اتیلن فشار کاری کمی را تحمل می‌ کند و لوله‌ های گازی فولادی برای انتقال گاز با فشار بالا استفاده می‌ شود.

  • نوع مصرف

نوع کاربرد و نوع مصرف یکی از نکات مهم در انتخاب لوله‌ های گازی می‌ باشد؛ چرا که باید با توجه به نوع مصرف لوله مناسبی را انتخاب کرد؛ برای مثال لوله‌ هایی که از جنس مس هستند برای گازرسانی مناسب نیستند؛ زیرا لوله های گازی به صورت توکار و روکار نصب می‌ شوند.

از سوی دیگر می‌ توان گفت لوله‌ های گازی که به صورت توکار استفاده می‌ شود با لوله‌ هایی که به صورت روکار مورد استفاده قرار می‌ گیرد با یکدیگر متفاوتند؛ زیرا لوله‌ هایی که به صورت توکار استفاده می‌ شوند از مقاومت بیشتری نسبت به لوله‌ های روکار برخوردارند.

  • برند تولید کننده

علاوه بر عوامل ذکر شده، برند سازنده و تولید کننده لوله نیز اهمیت فراوانی در انتخاب لوله گاز مناسب دارد؛ در حال حاضر به جز کشور های خارجی که لوله‌ های گازی را تولید می‌ کنند، تولید کنندگانی نیز در داخل کشور هستند که این لوله‌ ها را با کیفیت بالا تولید می‌ کنند؛ مثل لوله گاز سپاهان

  • کیفیت

کیفیت لوله یکی از عواملی است که در عملکرد و کارایی مناسب لوله تاثیرگذار است؛ برای انتخاب لوله گاز مناسب در کنار استفاده از مواد اولیه با کیفیت، این لوله‌ ها باید دارای استاندارد و اصالت کالا باشند؛ همچنین توسط برند های معتبر تولید شده باشند.

لوله گاز

بررسی قیمت لوله گاز در 1402

همواره عوامل زیادی وجود دارد که به صورت مستقیم در قیمت لوله‌ های گازی تاثیر گذار اند؛ که در ادامه، قیمت لوله گاز را در سال 1402 مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

عواملی که در ادامه مطالب ذکر می‌ شود در بررسی قیمت لوله نقش بسزایی دارد.

  1. قیمت مواد اولیه

ماده اولیه برای تولید لوله و به خصوص لوله‌ های گازی، ورقه‌ های روغنی، ضایعات آهنی (آهن قراضه) و سنگ آهن می باشد؛ همچنین فاکتور های گوناگونی نیز وجود دارد که قیمت مواد اولیه این لوله‌ ها را دچار نوسان می‌ کند.

از این رو باید در نظر داشت که هرگونه نوسان، در قیمت ورقه‌ های فولادی تاثیرگذار است؛ چرا که 90 درصد هزینه های این لوله‌ ها به خرید ورقه‌ های فولادی اختصاص داده می شود و 10 درصد آن مربوط به هزینه های تولید اختصاص پیدا می کند.

  1. ابعاد و اندازه

لوله های گازی در ابعاد و اندازه، قطر و ضخامت‌ های مختلفی تولید می‌ شوند، که ضخامت، قطر و اندازه هر یک متفاوت می باشد؛ از این رو می‌ توان گفت مقدار مواد اولیه مورد استفاده در هر یک متفاوت است، که این نشان دهنده تاثیر ابعاد و اندازه بر روی قیمت می‌ باشد.

  1. برند تولید کننده

لوله‌ های گازی توسط برند های خارجی و برند های ایرانی تولید می‌ شوند که هر دو از کیفیت و کارایی یکسانی برخوردارند؛ اما لوله‌ هایی که از برند های خارجی هستند قیمت بیشتری نسبت به برند های داخلی دارند، که این نشان دهنده کیفیت پایین لوله‌ های تولید شده توسط برند های داخلی نمی‌ باشد.

باید بدانید لوله‌ هایی که از برند های خارجی هستند؛ به دلیل وارداتی بودن هزینه‌ های زیادی شامل حال این لوله‌ ها می‌شود؛ از این رو قیمت این لوله‌ ها بیشتر است.

  1. هزینه حمل و نقل

در فرآیند تولید لوله‌ های گازی هزینه‌ های زیادی صرف حمل و نقل در هر مرحله می‌ شود؛ چرا که در هر مرحله برای طی کردن مرحله بعد، لوله ها به کارخانه دیگر انتقال داده می‌ شوند که در داخل کشور هزینه‌ های انتقال و هزینه‌ های حمل نقل مواد اولیه با قیمت کمتری صورت می گیرد؛ اما لوله‌ ها و محصولاتی که وارداتی هستند به دلیل طی نمودن مسافت زیاد و سیاست‌ های داخلی و خارجی از هزینه های حمل و نقل بالایی برخوردار می شوند.

لوله گاز

عرضه بی واسطه لوله گاز مانیسمان

شما می‌ توانید برای تهیه لوله گاز مانیسمان به فروشگاه‌ های الکترونیکی مراجعه کنید؛ چرا که این فروشگاه‌ ها بی‌ واسطه لوله‌ های گاز مانیسمان را به مصرف کننده عرضه می‌ کنند.

همچنین می‌ توانید به صورت حضوری نیز از مراکز معتبر فروش لوله‌ های گازی این محصول را خریداری کنید، که از قیمت بالاتری نسبت به فروشگاه‌ های الکترونیکی برخوردار هستند.

علاوه بر عوامل ذکر شده، عوامل دیگری نیز وجود دارد که در قیمت گذاری و تعیین قیمت این لوله‌ ها تاثیر گذارند؛ برای مثال قیمت ارز، قیمت نفت، میزان صادرات واردات و میزان تقاضا که هر یک مانند دیگر عوامل ذکر شده در متن بالا تاثیر بسزایی در قیمت محصول دارند.

قیمت لوله‌ های گازی مانیسمان که در بازار عرضه می‌ شود از 50,000 تومان تا 400,000 تومان می باشد که با توجه به ضخامت، ابعاد و اندازه و قطر قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است.

مجموعه ما از بهترین عرضه کنندگان لوله های مانیسمان می باشد، که این لوله‌ ها را بی واسطه و با قیمتی مناسب به مشتریان عرضه می‌ کند؛ همچنین باید بدانید که مجموعه ما هیچ محدودیتی در خرید نداشته و در صورت خرید عمده مزایای خوبی برای مشتریان در نظر گرفته است.

شما می‌ توانید از طریق وب سایت و شماره های درج شده در صفحه برای خرید و مشاوره کمک بگیرید.

 

تماس با ما