جستجو کردن

قیمت لوله گاز سیاه 6 متری در شهریور 1402

لوله گاز سیاه 6 متری در انتقال گاز نقش مهمی دارد؛ که در شهریور 1402 قیمت این محصول، متقاضیان را حیرت زده کرده است.

سایز لوله گاز صنعتی

لوله‌ های گاز در جنس، ابعاد و اندازه‌ های مختلفی تولید می‌ شوند که هر یک مشخصات مکانیکی و شیمیایی متفاوتی دارند؛ این لوله‌ ها در سایز های مختلفی در عرصه وسیع صنایع کاربرد دارند.

بر اساس استاندارد DIN 2440: قطر لوله‌ های گازی از 14 تا 165 میلی متر متغیر می باشد و ضخامت این لوله ها بین 2.5 تا 4.8 میلی متر متغیر می باشد؛ همچنین لوله گازی دو سر ساده دارای وزن متغیری، بین 0.5 تا 20 کیلو گرم می باشد و وزن 1 متر لوله رزوه شده گازی همراه با بوشن 0.5 تا 20 کیلو گرم متغیر می باشد.

بر اساس استاندارد DIN 2441: به طور متغیر قطر این لوله‌ ها 13.5 تا 165.1 میلی متر است و ضخامت لوله های گازی از 2.9 تا 5.4 متغیر بوده است؛ همچنین لوله های گازی که دارای دو سر ساده می باشند، از وزن متغیر 0.769 تا 21.200 کیلو گرم برخوردار هستند و وزن 1 متر لوله رزوه شده به همراه بوشن 0.773 تا 21.800 کیلو گرم به طور متغیر می باشد.

لوله‌ های گازی کاربرد وسیع و گسترده‌ ای در انتقال گاز از پالایشگاه‌ ها دارند؛ به همین علت از این لوله‌ ها برای انتقال گاز به بیرون از پالایشگاه‌ ها استفاده می شود؛ به طور معمول خطوط این لوله‌ ها تا نزدیکی شهر ها به شبکه‌ های افت فشار متصل می شوند؛ در نهایت زمانی که لوله‌ ها به شبکه‌ های افت فشار رسیدند، از لوله‌ های گازی تغذیه‌ ای و لوله‌ های شبکه توزیع برای پخش و توزیع گاز در سطح شهر استفاده می شود.

  • زمانی که گاز به کمک لوله های گازی صنعتی به شبکه‌ های افت فشار می رسد، فشار گاز کم شده و گاز به وسیله لوله‌ های تغذیه به سمت شبکه‌ های توزیع شهری هدایت می‌ شود.
  • لوله‌ هایی که در شبکه‌ های توزیع به کار برده می‌ شود، نقش مهمی جهت انتقال گاز در شهر دارند؛ این لوله ها از همه لحاظ (ابعاد و نحوه ساخت) با لوله های گازی متفاوت اند.

لازم است بدانید در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه های گازی از این لوله‌ ها به مقدار بسیار زیادی استفاده می شود؛ چرا که لوله های گازی از اجزاء مهم این صنعت به شمار می آید.

در کنار صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌ های گازی از این محصول در لوله کشی انواع سازه و ساختمان‌ ها، نیروگاه تولید الکتریسیته، انواع سوله های کوچک و بزرگ صنعتی، طراحی و ساخت سیستم‌ هوای فشرده نیز استفاده می‌ شود.

لوله گاز

حریم لوله گاز چقدر است

توسط شرکت ملی گاز برای خطوط لوله‌ های گازی در شرایط و مکان های مختلف، حریم تعیین شده است که نصب لوله های گاز، با رعایت حریم انجام می شود.

در این مقاله قصد داریم به این سوال جواب دهیم، که حریم لوله گاز چقدر است؟

  1. فاصله بین خطوط انتقال دهنده گاز با محور راه آهن باید به گونه‌ ای باشد، که خط لوله‌ های انتقال دهنده گاز بیرون از حریم راه آهن قرار داشته باشد.
  2. زمانی که خطوط لوله‌ های انتقال دهنده گاز و خط لوله نفت و گاز در مجاورت یکدیگر قرار داشته باشند؛ باید بر اساس قطر لوله، فاصله‌ ای معین ایجاد شود؛ برای مثال، لوله‌ هایی با قطر 30 تا 40 سانتی متر، باید بین دو لوله، 12 متر فاصله وجود داشته باشد.
  3. خطوطی که شامل لوله های انتقال دهنده گاز می باشد، باید با خطوط لوله های آب، حداقل 15 متر فاصله داشته باشد.
  4. در طولی که خطوط لوله‌ های گاز و آب به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار می‌ گیرند و همچنین در محل‌ هایی که شیب عرضی وجود دارد، لوله‌ های آب باید در پایین لوله‌ های گاز قرار گیرند.
  5. تا فاصله 250 متری، خطوط لوله‌ های انتقال دهنده گاز، هیچ معدنی اجازه برداشت ندارد؛ زیرا بدون مجوز شرکت ملی گاز اکیداً ممنوع می‌ باشد.
  6. همچنین برداشت سنگ و کلوخ رودخانه‌ ای در بالا خطوط انتقال دهنده گاز تا 250 متر و در پایین دست تا 1000 متر ممنوع می‌ باشد.
  7. از طرفی انجام هر گونه عملیات انفجاری باید از خطوط انتقال دهنده گاز 250 تا 1000 متر فاصله داشته باشد.
  8. برای انجام مانور نظامی که گاهاً به همراه عملیات انفجاری صورت می گیرد؛ باید از خطوط انتقال گاز، بیشتر از 1000 متر فاصله وجود داشته باشد.
  9. دفن کردن و سوزاندن زباله و پسماند ها باید از خطوط انتقال گاز 250 متر فاصله وجود داشته باشد.

لوله گاز

نمایندگی لوله گاز در شیراز

در شیراز تولید کنندگان زیادی در زمینه تولید لوله گاز فعالیت دارند؛ زیرا به علت نمایندگی اصلی لوله های گازی در شیراز می باشد؛ از این رو قیمت این محصول تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می شود که در ادامه برخی از این عوامل را ذکر خواهیم کرد.

  • عوامل اقتصاد جهانی: شرایط اقتصادی جهان مثل: رکود، سقوط و رشد اقتصادی،نوسانات ارزی موجود و سیاست های تجاری به صورت غیر مستقیم بر روی قیمت لوله های گازی تاثیر گذار است.
  • میزان عرضه و تقاضا: قیمت این محصول نیز مانند دیگر محصولات تحت تاثیر عوامل عرضه و تقاضا قرار می گیرد؛ زیرا اگر میزان تقاضای لوله های گازی بیشتر از عرضه موجود باشد، به احتمال زیاد قیمت دچار افزایش می شود؛ لازم است بدانید این رابطه بر عکس نیز می شود؛ یعنی با افزایش میزان عرضه و کاهش تقاضا امکان کاهش قیمت نیز وجود دارد.
  • هزینه های تولید: هزینه های تولید همیشه به عواملی مانند: قیمت مواد اولیه، هزینه های نیروی کار، هزینه جابجایی و حمل، هزینه تعمیر و نگهداری تاسیسات وابسته می باشد.

باید بدانید قیمت لوله های گازی به طور روزانه تحت عوامل متعدد، در حال نوسان می باشد؛ همچنین شرایط بازار نیز مانند دیگر عوامل باعث ایجاد نوسان در قیمت محصول مورد نظر می شود.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات و لیست قیمت به روز لوله های گازی به همین وب سایت مراجعه کنید یا می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید تا مشاوره های لازم را از کارشناسان فروش دریافت کنید.

باید بدانید به منظور اطلاع رسانی قیمت لوله های گازی از متری 37,000 تومان تا 40,000 تومان می باشد؛ باید در نظر داشته باشید قیمت ذکر شده با توجه به شرایط بازار متغیر می باشد.

تماس با ما